woensdag 16 juni 2010

Afrikanen aan de toeter

Ik gun Afrika het WK heel erg. Maar ik gun het mezelf ook om fijn naar voetbalwedstrijden te kijken zonder irritante geluiden. Maar schijnbaar gunt Afrika mij dat niet. Ze willen lekker op toetertjes blazen, toetertjes van een meter, want de toeters die nog langer zijn, zijn gelukkig al verboden. Toch irriteer ik me er mateloos aan. Bavariajurkjes eindigen in de cel, Afrikaantjes met een toeter hebben hooguit last van de wangetjes.

En ik begrijp er de lol ook niet van, allemaal heel hard op een toeter blazen, want dan horen de spelers elkaar niet en komen de commentatoren niet boven het geluid uit. Ik denk niet dat die Afrikanen voor de lol op de toeter lopen te blazen. Ik denk dat ze om aandacht schreeuwen, ze willen eten, ze hebben honger, en dit is de kans om dat wereldkundig te maken! Samen heel hard toeteren, het maakt niet uit dat de mensen voor je allemaal Afrikaanse ziektes krijgen, ze blazen zelf namelijk net zo hard de bacillen weer in de nek van de kroeskop ervoor. Ook de gehoorschade is niet zo'n groot probleem, want ik heb nog nooit een Afrikaan met een ipod gezien, dus ze hebben daar waarschijnlijk nieteens een woord voor gehoorschade. Een weekje te harde geluiden maakt dus niet zoveel uit, zolang ze maar niet dagen naar te harde muziek luisteren. Afrikanen, ik leef met jullie mee, jullie delen toeters met de personen naast je om ervoor te zorgen dat de het geluid hoorbaar blijft over de hele wereld, jullie geschreeuw om eten en een beter bestaan, zoals de voetballers op jullie gras. Maar dit is niet de manier lieve Afrikaantjes. Kinderen die hier voorbij lopen met de vierdaagse blazen ook op jullie toeters, ze zijn dan wel geen meter, maar de bacillen verspreiden doen ze waarschijnlijk als de beste. Alsjeblieft, gun me de wedstrijden. Ik wil gerust 10 euro doneren, zodat jullie wat lekkers krijgen. Maar stop met je wangetjes rood blazen, dan stuur ik misschien nog wel wat centjes jullie kant op.

1 opmerking: