woensdag 25 augustus 2010

Loempiabakker 2.0

Twee tafels, drie personen en vier stoelen. A., G. en ik wachten op friet, frikandellen, kroketten en een berenhap. Ik vind het hier wel fijn, een kale witte ruimte, met een gore oranjeachtige deur. Twee van oorsprong loempia verkopers zijn in de weer met de voor hen bekende frituurpannen. De inhoud is alleen niet standaard voor een Aziaat, friet.

Het is tegen elven en verassend rustig. Een man leest de krant en buiten staat een vrouw te roken, beiden wachten ze op hun eten. Echt Nederlands kunnen de Aziaten achter de balie niet. Berenhap en frikandel speciaal, wisten ze echter erg goed.

De nerveuze man achter de balie loopt naar ons toe, terwijl hij ongewennig een wit dienblad vasthoudt. ‘Alsjeblieft,’ zegt hij met een vriendelijke lach. Ik vind hem wel schattig, het liefst zou ik een halve frikandel aan hem geven. Hij zou vast wel honger hebben na zo’n dag ‘eten’ maken. Ik pak mijn eten van het dienblad en probeer met een plastic wit vorkje/mes een stukje van mijn frikandel af te snijden. Ik geniet. Van de gore witte muren, de Aziaten achter de balie, de vieze wc en het vette eten in het witte plastic bakje dat een beetje vervormd is door de hitte. Had ik maar een mooi casual trainingspak, dan ging ik hier iedere avond zitten. Sfeerproeven, in die heerlijke vette snacks. Terwijl ik geniet van een blikje Dr. Pepper.

Ik vind het trouwens absurd dat Word 2007 het woord 'Frikandel' niet kent, maar 'Frikadel wel'. Ook is 'Loempiabakker' niet racistisch bedoelt. Het is een koosnaampje, ik vind spleetoogjes namelijk heel schattig.

1 opmerking:

  1. Haha, leuk stukje! Jou blog ga ik zeker opslaan in m'n favorieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen