zondag 22 augustus 2010

De zware zwarte koffer

Een zware zwarte koffer staat naast mijn nachtkastje. Van binnen is het bekleed met een rood stofje. Het staat er zo geluidloos. Maar dat was een uur geleden wel anders. Het koffertje stond toen op mijn bureau, althans, een deel ervan. In het kistje staat een machine, een schrijfmachine, in de volksmond beter bekend als een typemachine. Ik houd niet zo van machines, maar deze machine wilde ik al een tijdje. Soms ging ik, tegen al mijn principes in, op marktplaats. De zoekbalk werd opgevuld met ‘typemachine’ en dan ging ik op zoek. Nu is dat niet meer nodig. Ik heb een typemachine, in een koffertje. Zijn aanslagen klinken heerlijk en de ‘ping’ aan het einde van iedere zin is verslavend. Ook het ‘typemachinelettertype’ is prachtig. De onregelmatigheid van kleur in de teksten, omdat je niet iedere toets even hard aanslaat is zelfs genieten. Ik ben blij met mijn typemachine.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen