donderdag 5 augustus 2010

Les Pays-Bas

Ik kijk van de grijze hemel terug naar de aarde. Ik zie achter het raam een weiland aan me voorbij trekken, gevolgd door een weiland, daarna een grasveldje. Een grasveldje ingesloten door een hek, de twee hertjes binnen het hek likken elkaars kont, terwijl de geit, de ezel en de kippen toekijken. Een man fietst door mijn beeld, windjack aan, oortjes in. De ogen van de man hebben geen oog voor het grijze wegdek, de kontlikkende hertjes doen hem meer.

We rijden een dorp in, Boekel. Onder de grijze hemel midden in het centrum parkeren we onze auto en lopen naar de snackbar. Samen met het personeel van de super snackbarachtige snackbar. Maar dat veranderd terwijl onze plastic bakjes leger worden, het is na een tijdje zelfs druk in de snackbar. Niemand eet, iedereen kijkt gespannen naar twee meisjes die per se werk nodig hadden en de eigenaar die van alles en nog wat in frituurpannen duwen en meefluiten met de ringtone van de snackbartelefoon, die ze pas na 10 seconden meefluiten opnemen. Ik kijk naar de blikken richting de frituurpannen en duw een frietje met mayonaise en pindasaus naar binnen. Ja, ik ben nog in Nederland. Maar morgen gelukkig niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten